save a tiger



att tigern är utrotningshotad är väl inget nytt.
men att det bara finns 3500 kvar, det var en chock!

1900 fanns det 100 000 vilda tigrar, idag finns bara 3500. den som är lite snabb på matte kan lätt räkna ut att inom 10år finns dom inte kvar. klicka här för att ge ditt stöd.

jag sitter här och skämms. det är som vanligt vi människor som kan ta äran för att förstöra jorden.
det jag skämms mest över är hur turister kan låta sig fotas med tigrar. dom tigrarna är så nerdrogade att dom inte ens kan röra sig, och gör dom det får dom en käpp slagen mot tinningen. och folk betalar dessa människor som driver verksamheten dom som plågar de få tigar som är kvar. SKÄMMS på er!

till er som röker:
"forsätter vi att röka som vi gör idag kommer alla smååglar vara utdöda om 30 år"
tänk på den du.

Kommentarer
Postat av: elin

usch vad hemskt. Jag ska genast bli fadder.

2009-04-12 @ 16:00:08
URL: http://elinsfantastiska.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min pappa skänker 100:- i månaden till tigrarna berättade han idag faktiskt. Han fick ett gossedjur på köpet.



hahaha

2009-06-18 @ 15:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0